Een nieuwe reis door Azie.... - Reisverslag uit Best, Nederland van Laura Strik - WaarBenJij.nu Een nieuwe reis door Azie.... - Reisverslag uit Best, Nederland van Laura Strik - WaarBenJij.nu

Een nieuwe reis door Azie....

Door: Laura Strik

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Oktober 2013 | Nederland, Best

Lieve lezers....

Welkom op mijn nieuwe weblog!!
Inmiddels ben ik alweer 3 jaar terug in Nederland, maar heeft het in mijn hart altijd nog gekriebeld om een nieuwe reis te maken! Daarom vertrek ik vanavond 22 oktober 2013 weer voor een aantal maandjes naar Azië...

Na en tijdens mijn indrukwekkende reis van 10 maanden door Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand, is mijn gedachtegang door de jaren heen erg veel veranderd en heb ik ontdekt dat je jezelf door te reizen, op een bijzondere manier verder ontwikkeld. Het vrije, leerzame en speciale gevoel wat ik destijds heb ervaren, moest en zou ik dan ook nog eens meemaken!!

Toen ik drie jaar geleden terug kwam van mijn reis, dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen wennen aan de Nederlandse cultuur en mentaliteit en had ik totaal nog geen idee wat ik met mijn verdere leventje wilde gaan doen. Het heeft dan ook een hele periode geduurd, voordat ik weer helemaal geacclimatiseerd was en ik mijn draai weer kon vinden hier.... Het liefst ging ik zo snel mogelijk weer een nieuwe reis maken, maar keer op keer kwamen er weer nieuwe uitdagingen op mijn pad. Aangezien ik deze uitdagingen en kansen telkens met beide handen aan heb willen grijpen, verdween mijn reisdroom steeds meer naar de achtergrond!
Al snel kreeg ik een super leuk baantje op een uitzendbureau... Na een klein jaar vond ik mijn droomhuisje waar ik een enorm fijne en warme tijd had, en waar ik volledig de ruimte nam om me op nieuwe vlakken te ontwikkelen! Ruim een jaar geleden kreeg ik zelf de mogelijkheid om een bedrijfje mee op te zetten. Deze kans heeft mij ook ontzettend mooie mogelijkheden gegeven en dit was een erg leerzame ervaring.... Tussendoor genoot ik ook enorm van de lieve mensen om mij heen, het super luxe leventje wat ik op had gebouwd, de vele leuke feestjes en festivals die hier elk weekend te vinden zijn en de nieuwe bijzondere mensen die ik heb leren kennen.... Ook ben ik me enorm gaan interesseren tot het spirituele leven, waardoor mijn bewustzijnsniveau zich verhoogde! Maar naast deze fijne dingen heb ik ook zeker de nodige lesjes moeten/mogen leren!!

Hoewel ik hier dus weer een mooi en fijn leventje op had gebouwd, kreeg alles in eens plotseling een andere wending. Hierdoor zag ik weer de kans zag om te gaan reizen... Ondanks al de "zekerheden" die ik op heb moeten geven en de lieve mensen die ik moet gaan missen, heb ik toch besloten om alles in mijn huidige bestaan los te laten. Dit om weer een tijdje de volledige aandacht op mezelf te gaan richten! Ik ben weer klaar voor een nieuwe uitdaging en wil me graag op bepaalde vlakken verder gaan ontwikkelen... Hoewel mijn droom eindelijk weer verwezenlijkt kan gaan worden, heb ik er stiekem toch wel heel veel moeite mee gehad om alles wat ik hier de afgelopen jaren op hebt gebouwd, los te laten en weer in het diepe en onzekerheid te springen... Maar goed, soms moet je alles in je leventje los kunnen laten om weer verder te kunnen groeien en je horizon te verbreden!!

Aangezien ik mijn reis alleen ga beginnen, heb ik er voor gekozen om mijn start in Thailand te maken. Dit omdat ik hier de vorige keer ook geëindigd ben. Het is mijn bedoeling om de reis geheel door mijn gevoel en intuïtie te laten leiden, dus heb ik voor nu verder nog niet veel plannen gemaakt! Waarschijnlijk ga ik door de landen rondom Thailand reizen zoals Laos, Cambodja Vietnam, Maleisië en Indonesië... Maar eigenlijk kan ik dus nog alle kanten op. Om het voor mezelf nog extra uitdagend te maken, laat ik alles helemaal open en heb ik zelfs voor de eerste dag niet eens een slaapplaats geboekt.... Ontzettend spannend voelt het allemaal, maar ik heb ongelooflijk veel zin om deze nieuwe uitdaging aan te gaan!!!

Naar verwachting zal ik begin maart 2014 weer terug naar Nederland keren!

Lost of love....
xxx Laura

  • 22 Oktober 2013 - 13:25

    Rinus V D Wiel:

    Maar meisje waar ben jij mee bezig ,dat is wel gewaagd. ik kros mijn vingers heel veel geluk gezondheid
    en plezier toe gewnst.xxx

  • 22 Oktober 2013 - 13:51

    Sandra Derks:

    ben nu alweer trost op je stoere lau!
    en ben weer benieuwd naar je leuke blogs en foto's!!!
    pas goed op jezelf schat!!!
    xxx san

  • 22 Oktober 2013 - 14:47

    Jan En Tonnie Strik:

    Laura met verbazing hebben we jou mooie verhaal(je levensloop gelezen)
    Wat een lef en moed!!!waar wij alle waardering voor hebben.
    Wij wensen jou een heel fijne en ook nuttige periode toe!en let goed op je eigen!

    Toi,Toi.
    Ome Jan en tante Tonnie.

  • 22 Oktober 2013 - 14:56

    Iris:

    He laura! Wat super gaaf dat je dit gaat doen.. heel stoer en een mooie uitdaging. Veel geluk en hoop dat je de reis krijgt die je voor ogen hebt! Kus iris

  • 22 Oktober 2013 - 15:45

    Denise:

    TOPPER!! Dat heb je erg mooi beschreven en, nogmaals, niet voor niets deze prachtige dag om te vertrekken! We hebben het er al vaak over gehad dus het enige wat me nu nog rest te zeggen is, GA ERVAN GENIETEN ZUS, HAKUNA MATATA!!! Dikke kus, Denise xxx

  • 22 Oktober 2013 - 16:40

    Hennie:

    Groot gelijk, niet morgen maar nu!

    Ik wens je een hele fijne tijd in het supermooie Azie.

  • 22 Oktober 2013 - 17:02

    Anita:

    Laura wat heb jij veel lef zeg, geweldig. Ik wens je een hele fijne reis en hoop dat het je veel spirituele inzichten zal geven. Geniet van je reis en pas goed op je zelf. xx Anita van de Griendt

  • 22 Oktober 2013 - 18:36

    Ziggy:

    Veel plezier Laura!

  • 22 Oktober 2013 - 20:18

    Tante Anja:

    Lieve Laura,

    Een heel fijne en leerzame trip. Ik zal met veel plezier je blog blijven volgen....
    Let goed op je eigen he.
    Groetjes uit Oirschot en een dikke kus xxx

  • 22 Oktober 2013 - 22:01

    Nancy Schepens:

    Hi Laura,
    Heel veel plezier op reis!
    Ik ben weer benieuwd naar je belevenissen.
    Geniet ervan!
    Liefs, Nancy

  • 22 Oktober 2013 - 23:45

    Bertie:

    Hi Laura

    Wat heb je dat mooi beschreven,ik heb vanmorgen bij opa afscheid van je kunnen nemen,maar ik wil je toch nog alle goeds wensen.
    Pas heel goed op je zelf en ik ga je zeker volgen,ook houden we een oogje in het zeil voor jullie pap en mam zoals je vroeg.
    Het ga je goed en tot medio maart.

    groetjes Bertie en Rinus

  • 23 Oktober 2013 - 05:55

    Ans:

    hallo Laura,

    ik vind het heel knap van je dat je helemaal alleen op weg gaat,
    laat er veel mooie en goede dingen op jou pad komen geniet ervan,
    voor je het weet is het maart.

    groetjes Ans van Bergeijkx

  • 23 Oktober 2013 - 14:18

    Marco Elkerbout:

    Hoi Laura,

    wat een mooi levensverhaal heb je geschreven. Respect dat je zo'n reis in je eentje gaat maken. Heel veel plezier en alle goeds voor jou gewenst in je bijzondere trip. Dit zal wederom een onvergetelijke reis worden.

    Groetjes,
    Marco

  • 24 Oktober 2013 - 10:14

    Saskia Van Deijne:

    Hoi Laura,

    Wat mooi beschreven!
    Heel veel plezier op je reis! Ga er van genieten!

    Liefs,
    Saskia

  • 24 Oktober 2013 - 14:14

    Ann Slot:

    Hé Laura,

    Wat leuk om dit te lezen. Ik voel me wel 'schuldig' aangezien ik toentertijd jou praktisch gedwongen heb naar de voorlichtingsbijeenkomst van Australian Backpackers te gaan en je leven over een andere boeg te gooien . Toch, als ik dit allemaal lees, heb je toen de juiste beslissing genomen en is dit wie je bent en wat jou drijft. Geniet en ik blijf je verhalen volgen!

    X, Ann

  • 24 Oktober 2013 - 15:13

    Nicole, Arnold En Benthe:

    hoi Laura

    wat mooi om te lezen. we vinden het erg leuk dat we je van de week nog gezien hebben en dat jij natuurlijk met onze benthe kennis heb mogen maken. we wensen je heel veel plezier met je reis. let goed op je zelf. we houden op de blog bij hoe het met je gaat.
    liefs arnold nicole en benthe

  • 26 Oktober 2013 - 23:21

    Ben:

    Hoi Laura,
    ik ga je weer volgen op google zoals je vorige reis.
    geniet er weer van ,en maak er een mooie herinnering van
    Ben

  • 27 Oktober 2013 - 12:55

    Toon En Joke:

    Laura,
    Wat een mooie inleiding van dit reisverslag.
    Moedig dat je er voor kiest om een heleboel dingen weer achter je te laten en te leven met de dag. Wie weet wat het je weer allemaal brengt, het zal je zeker goed doen om weer eens op jezelf terug gegooid te worden en te bedenken wat je verder met je leven wil.
    En je weet het: hier zijn altijd weer de mensen die van je houden en waar je op terug kunt vallen. Dus, lieve Laura, geniet er van, en maak er iets moois van.
    groetjes uit Rooi. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Best

Laura

Actief sinds 08 Okt. 2009
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 196625

Voorgaande reizen:

12 November 2009 - 30 November -0001

Mijn avontuurlijke trip!!

Landen bezocht: