Blijven hangen in hippie dorpje Pai... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Strik - WaarBenJij.nu Blijven hangen in hippie dorpje Pai... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Strik - WaarBenJij.nu

Blijven hangen in hippie dorpje Pai...

Door: Laura Strik

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal, hier ben ik weer.... Ook deze keer wil ik weer beginnen met mijn dankbetuiging! Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn vorige verslag en voor de vele super mooie, warmhachtige en liefdevolle reacties en mailtjes na mijn verhaaltje en foto's. Ik heb deze met stralende ogen en kippenvel over mijn hele lichaam zitten lezen!! Wauw... dat motiveert me echt om te schrijven :)!

Inmiddels woon ik al weer een maand in Pai.... Ben hier een beetje blijven hangen ;)! Maar ik geniet hier zo van de mooie natuur, relaxte vibe en de ultieme rust die hier hangt, dat het nog erg moeilijk voor mij gaat worden om dit dorpje weer te verlaten! Elke dag als ik mijn resort op loop, maakt mijn hart een sprongetje van geluk en besef ik hoe mooi het hier is en hoe relax je van deze vredige plaats word!! Daarnaast zijn mijn vaste buren hier super leuk en fijn... Of het nu ergens in de middag, avond of nacht is, gezelligheid is er bij de buren altijd te vinden!! We houden elkaars spullen in de gaten en zoals echte buren doen, lenen we elkaar alles wat we hebben. Echter heb ik ook altijd de mogelijkheid om mezelf terug te trekken in en rondom mijn huisje, want die tijd heb ik met enige regelmaat ook echt nodig!! Na de eerste week hier in Pai had ik hier al zoveel locals en backpackers als "vrienden", dat ik mezelf er bijna door voorbij liep. De eerste twee weken was ik constant onder de mensen omdat er een super gezellig groepje was ontstaan. Ik heb toen vooral veel opgetrokken met een frans meisje, die met alles dezelfde instelling had als mij... Lekker easy going dus! Zij was 1 van mijn buren. Twee franse vrienden die heel de dag door samen muziek aan het maken waren, een leuke Nederlandse jongen die back home dezelfde interesses deelt als mij. Een Israëlische dude die al 6 jaar rond aan het reizen is.... Hij is de buurman aan wie ik dit guesthouse te danken heb en die hier de aankomende maanden nog blijft wonen. Een Australische en Israëlisch stelletje... mijn directe buren. En heel veel andere lieve gezellige mensen vanuit Italie, Japan, Canada, the UK, Nederland, Amerika, Frankrijk enz enz... Een beetje jammer alleen dat iedereen uiteindelijk weer verder reist en je dus ook telkens weer afscheid van elkaar moet nemen. Maar goed... Er is een tijd van komen en een tijd van gaan! En ach... Elke dag leer je ook weer nieuwe mensen kennen. Naast de backpackers vind ik het ook leuk en interessant om met de Thaise mensen hier om te gaan... Die mensen zijn zo lief, behulpzaam en vriendelijk... Vooral met de hippies onder hun kan ik het erg goed vinden. En hoewel het hier ook bijna winter is, is het overdag nog rond de 30 graden en koelt het in de avond af naar zo'n 16 graden. I love it!! Eens in de 2/3 weken regent het een aantal uren pijpenstelen en springen de kikkers van groot tot klein in het rond... Inmiddels ben ik er ook aan gewent geraakt om buiten te douche en aan het handmatig doorspoelen van het toilet. Ook de grote dikke (+/- 6 bij 6 cm) spinnen en andere wazige insecten die standaard in mijn kamer zitten, plus de mieren die ondanks mijn klamboe in mijn bed rond kruipen, zijn normaal geworden. Mijn kleren draag ik al weken zonder te wassen en heb ik vanaf de dag dat ik Nederland verliet nog geen 1 keer mascara op gedaan. Ik pas hier voor nu dan ook erg goed thuis :)!!

Al een tijdje liep ik met het idee rond om de tattoo op mijn voet (van mijn vorige trip in Australië) uit te breiden... Ik had al wat dingetjes in mijn hoofd wat ik wilde, en wanneer ik in gesprek raakte met een tattoo eigenaar, heb ik hem mijn idee uit laten werken. Aangezien Pai mij mooie herinneringen zou geven en ik helemaal blij was met het ontwerp, besloot ik dat het nu het juiste moment was om hem ook daadwerkelijk te laten zetten. De tekens van mijn tattoo heb ik voor altijd op mijn lichaam gegraveerd om mij op bepaalde dingen te attenderen! Ik heb op mijn voet een soort van slinger laten tattoeren. De slinger begint met een peace tekentje... Dit omdat ik binnen in mezelf en voor iederen op deze wereld, vrede wens te voelen. Aan het peace tekentje hangt een veertje zodat het in zijn geheel een dreamcatcher is. Deze heb ik laten plaatsten omdat ik een echte dromer ben, maar vooral ook omdat ik er een voorstander van ben om je dromen na te streven!! Naast de peace/dreamcatcher staat er een hartje, wat natuurlijk staat voor de liefde... De liefde die ik in heel mijn lichaam voor mezelf en voor iedereen voel! Naast het hartje staat een yin yang sign gegraveerd.... Yin yang staat er omdat er van alles in het leven een tegenstelling is, zo is er (geen) goed en (geen) slecht... Daarnaast staat er een ohm sign getekend! Dit teken staat voor het geluk en voor eenheid!! Het laatste teken is weer verbonden aan mijn eerder gezette tattoo.... Helemaal blij ben ik met mijn nieuwe aanwinst! De tattoo is op een traditionele Thaise bamboo manier gezet... I.p.v een machientje gebruiken ze een bamboosteel met een naald aan het einde. Zoals ik al eerder schreef hebben deze tekentjes een belangrijke betekenis in mijn leven en als iedereen ze toe zou passen in zijn ofhaar leven, dan zou de wereld er in mijn ogen een heel stuk mooier uit zien :)!! Helaas verlies ik deze gedachtegang in dalen ook met regelmaat, dus nu heb ik voor altijd iets wat me daaraan herrinerd!! Tijdens de sessie die met ontwerpen en plaatsen (op Thaise manier) uren duurde, had ik weer veel nieuwe locals leren kennen... En als je eens met een local hebt gesproken, dan is het normaal dat je elke keer als je ze tegen komt, een praatje met je ze komt maken... Het duurt me nu dus ongeveer een half uur voordat ik de hoofdstraat door ben gelopen ;)! Ook heb ik hier een Thais meisje geholpen die dag in dag uit, van 4 uur s'middags tot 4 uur s'nachts pannenkoeken verkoopt. Zo'n 84 uur per week werkt ze en dat voor nog geen 375,- per maand. Om meer klanten te kunnen trekken had ik haar geadviseerd om een reclamebord bij haar kraampje te plaatsen (is hier gewoon een plastic of kartonnen plaat) waarop ze al haar ingrediënten kon vermelden. Dit zodat ze ook de hartige liefhebbers aantrok i.p.v. alleen de zoetekauwen. Een dag later had ze een bord aangeschaft en heb ik dit reclamebord (i.v.m. met haar engels) voor haar gemaakt...

Tussen zowel de locale bevolking als tussen de backpacker ontmoet ik hier veel "spiritueel" bewuste mensen. Uren lang kan ik met ze praten over alle mooie en bijzondere dingen in het leven. En over hoe een bepaalde manier van denken je leven positief kan veranderen. Zo heb ik de afgelopen jaren veel gelezen over "de nieuwe wereld"... Het vergroten van het bewustzijnsniveau van de mens. Steeds meer personen voelen en ervaren dat er misschien wel meer is tussen hemel en aarde, maar al eeuwen lang heerst hier een taboe over. In Nederland verklaren veel mensen mij voor gek als ik hier over praat ( jij misschien ook ;) ), maar hier zijn veel mensen die mijn gedachtes hierover begrijpen, bevestigen en die hier precies dezelfde visie over hebben als mij.... Zo fijn en bijzonder, want dit bevestigd mij meer en meer dat ik hier niet eens zo'n hele gekke en rare gedachtegang over heb. Hoe meer ik er op vertrouw dat deze gedachtegang juist is voor mij, des te meer interessante dingen en mensen komen er op mijn pad... Al vanaf de eerste week in Pai, viel mij oog dan ook keer op keer op advertenties over reiki omdat ik al een tijdje geïnteresseerd ben in alternatieve healing. Aangezien dit telkens in mijn hoofd rond bleef spoken, vond ik dat het wel leuk om zelf een reiki behandeling te ondergaan. Toevallig vond ik een Vlaams Belgische dame die mij een behandeling en uitleg hierover wilde geven.... Erg fijn dat ze ook Nederlands sprak, want dan krijg je toch meer van de details mee. De behandeling was erg ontspannen en mijn hoofdje werd er lekker rustig van!! Ook kreeg ik elke minuut een sterker stemmetje in mij hoofd die mij vertelde dat ik hier meer mee moest gaan doen?! Na deze ontspannen, bijzondere en warme middag ben ik lekker in mijn hangmatje gaan liggen om mijn ervaringen die ik met jullie wilde delen, op papier te zetten. Vanuit mijn hangmatje lag ik om wat inspritatie op te doen, naar het vrije en mooie uitzicht wat ik vanuit mijn huisje had te kijken... De groen en vol begroeide bergen, een helder blauwe lucht met watachtige witte wolken die nog mooier gemaakt werden door de zonnestralen die er omheen verschenen en de gekleurde planten en bloemen om me heen... Op de achtergrond hoorde ik de muziek die mijn buurmeisje met haar Norah Jones stem en gitaartje aan het maken was... Op het open gras veld zag ik haar Israëlische vriend die (lekker in zijn eigen wereldje) trucjes aan het maken was. En een huisje verder lag Mooshia (de doorgewinterde 6 jarige reiziger) in zijn hangmatje te tekenen... Terwijl ik dit aan het schrijven was, werd ik er weer even op geattendeerd wat voor heerlijk en vrij leventje ik momenteel aan het leven ben.... Toen ik mezelf dit geluksgevoel intens besefte, van alles om me heen genoot en na lag te denken over de inzichten die ik vandaag had gekregen, verscheen er in de zonnige lucht achter de bergen in eens een felgekleurde regenboog straal... Wauw dat gaf me zo'n bijzonder gevoel, dat de tranen in mijn ogen sprongen!

De dag na mijn reiki behandeling kreeg ik een bericht terug van Jim. Een americaanse man die in Pai woont en waarvan ik het nummer via een andere backpacker in mijn hand kreeg gedrukt. Jim is een man die mensen op een diep lichamelijk en geestelijk niveau energetisch kan healen. Aangezien hij ook meditatie lessen gaf, vond ik het wel interessant om met hem af te spreken. Dit om te kijken wat hij voor mij kon betekenen. Jim gaf aan dat hij wat blokkades in mijn lichaam zag en kon daar goede tekst en uitleg bij geven... Aangezien ik erg nieuwschierig was naar zijn werk en hij mij graag wilde helpen, besloot ik bij hem in "therapie" te gaan. Na de eerste behandeling die ik bij hem had, gaf hij aan dat hij ook een sterke healende energie en een bepaalde wijsheid in mij zag. Diep in mezelf vlogen er op dat moment vlindertjes rond, want stiekem voelde ik dit al een tijdje! Tijdens de tweede sessie vroeg Jim zelfs of hij mij wat dingen van zijn werk mocht gaan leren, zodat ik hier in de toekomst misschien ook meer mee kon doen. Wauw.... Dit was iets wat ik super graag wilde en oooh wat voelde ik me enorm bevoorrecht dat hij mij dingen wilde leren van zijn werk!! Een beetje onzeker werd ik er wel van, want zou ik dit wel echt in me hebben?? Nadat hij mij een aantal testen bij hem uit had laten voeren, vertelde hij mij met tranen in zijn ogen, dat ik direct precies de blokkades aanwees die hij in zichzelf zag... Mmmm dit maakte me toch wel heel leergierig!!! Aangezien ik (zoals in mijn eerste weblog staat geschreven) mezelf op spiritueel gebied verder wil ontwikkelen. En omdat ik in de toekomst andere mensen op bepaalde vlakken hoop te kunnen helpen, besloot ik dan ook in te gaan op zijn aanbod om mij hier lessen in te geven! Voor mijn gevoel was ik dus echt aan het "vinden" waar ik naar op zoek was... zucht :)!!

Echter gooide deze keuze al mijn plannen weer om... Een week later zou mijn visum voor Thailand namelijk verlopen en had ik het idee om dan naar Laos te vertrekken. Het tweede plan wat ik maakte, ging dus weer niet door ;)!! Aangezien ik een nieuw visum voor Thailand nodig had, ben ik een visarun gaan maken in Myanmar... Kon ik dat land ook weer op mijn lijstje aanvinken ;)! In verband met mijn verloren pinpasje, ben ik vorige week eerst terug naar Chiang Mai gegaan, want daar hadden mijn ouders hem naar toe gestuurd. Nadat ik helemaal gelukkig mijn pinpasje weer in handen had, ben ik een goedkoop hostel op gaan zoeken om daar een nacht te verblijven. Voor het eerst deelde ik weer een kamer met 5 andere reizigers. Aangezien het deze dag ontzettend hard regende, heb ik niet veel meer gedaan dan gegeten, met mijn kamergenootjes gekletst en geslapen... S'ochtends om half 7 moest ik mijn bedje weer uit om richting Myanmar te reizen. De reis naar Myanmar leek uren te duren... Naast mij zat een vieze oude Engelse man die zijn visum ging verlengen om langer bij zijn jonge Thaise meisje te blijven.... Alleen al bij het idee dat hij een sextoerist was, liet dat mijn nekharen overeind staan. Achter mij zat een andere gekke man die enorm naar de alcohol stonk en die heel de reis lang in zijn eigen zat te praten en overal commentaar op moest geven... Nadat hij er achter kwam dat wij allebei Nederlands waren, begon hij al zijn oninteressante verhalen met mij te delen! Naast die man zat een Russisch gezinnetje met een kindje die constant aan het huilen was, m.u.v. de momenten dat hij aan zijn moeders borst hing. Ooooh wat duurde die uren lang zeg.... Het enige leuke van deze trip was dat mijn bus onverwachts voor de grote witte tempel in Chiang Rai (een bezienswaardigheid die ik in Thailand zeker wilde zien) stopte. Toevallig zaten er een paar chinezen in mijn bus die hun trip hier naar toe hadden geboekt.... Dus dankzij hun hoefde ik deze tempel niet meer zelf te bezoeken! Eenmaal bij de grens aan te zijn gekomen, bleek dat de visarun zelf helemaal niets in hield. Je moest je aan de Thaise grens uitchecken zodat ik een bewijs had dat ik Thailand na 30 dagen verliet. Daarna moest je de grens over, om voor 500 bath (+/-12 euro) een stempel van Myanmar in mijn paspoort te laten zetten. Na een rondje in Myanmar te hebben gelopen, kon ik weer terug de grens over zodat ik een nieuw visum van 15 dagen voor Thailand kreeg. Na een half uur was dit allen gebeurd en kon ik weer de hele reis terug maken. Dit met dezelfde mensen en in dezelfde opstelling... Pfff!! Nu ik dit typ, besef ik mezelf dat ik die dag zelf niet echt vrolijk was en dit waarschijnlijk de grootste reden was dat ik mezelf zo irriteerde aan mijn medereizigers. Want normaal gesproken probeer ik mezelf zo min mogelijk aan andere mensen te irriteren of over andere mensen te oordelen... Maar goed, na 12 lange uren kwam ik weer in Chiang Mai aan. Daar kon ik net de laatste 4 uur durige bus naar Pai pakken. Oooh wat was ik blij toen ik weer in mijn vertrouwde dorpje aan kwam... Het voelde echt als thuiskomen ;)!! Meteen werd ik van alle kanten verwelkomt... Een erg warm gevoel kreeg ik er van, en dat besefte me dat je snel weer een nieuw (sociaal) leventje op kan bouwen!!

Momenteel en afgelopen weken ben ik dus bezig geweest met mijn nieuwe uitdaging... Elke dag ga ik met veel plezier naar mijn nieuwe cursus toe!! Ik ben nu dus lekker lerend aan het reizen... Hoewel ik de eerste weken in Pai vooral veel gefeest had, zijn de laatste twee weekjes wat rustiger geweest... Jim vroeg mij om tijdens deze cursus geen alcohol te drinken en daar houd ik me dan ook netjes aan. Elke dag ga ik van 12 tot een uurtje of 4 in de middag, naar Jim toe en gaan we samen te werk. Aangezien ik van mening ben dat ik eerst zelf helemaal geheeld zen en blanco moet zijn, voordat ik nieuwe dingen kan leren en eventueel andere mensen kan helpen, ben ik eerst dus zelf in behandeling gegaan. De eerste week van de therapie voelde ik mezelf een beetje down, verdrietig en moe en had ik vooral de behoefte om mezelf terug te trekken.... Maar dit zou schijnbaaar te maken hebben met de nieuwe energie stromingen in mijn lichaam. Gelukkig voel ik me de laatste week weer super vrolijk, licht, positief en stralend en geniet ik nog meer dan anders van alle grote en kleine dingen om me heen!! Eindelijk heb ik het gevoel dat ik weer de oude Laura aan het worden ben.... :D!! Naats alle super interessante dingen die ik aan het leren ben, kan ik ook super goed met Jim mijn leraar/behandelaar opschieten... We begrijpen elkaar zonder woorden, zien een spiegel in elkaar, kunnen over alles praten samen, hebben dezelfde humor en daarnaast geeft hij mij ook nog bijles Engels!! De 4/5 uur durende sessies vliegen dus voorbij... Normaal gesproken hanteert Jim een bepaald uurtarief, maar aangezien ik een backpacker ben en hij mij graag les wil geven, heeft hij aangegeven dat ik hem niets hoef te betalen en dit allen dus gratis is... Super relaxt!! Omdat de plek waar ik de meditatie/healing cursus krijg zo'n 2,5 kilometer van het centrum vandaan is, heb ik er een uitdaging van gemaakt om hier elke dag liftend heen te gaan!! Een lift op een brommer heb ik hier binnen een minuut geregeld :)! Brommers zijn hier sowieso het vervoersmiddel van zowel de backpackers als de locale inwoners... Het scooter auto gehalte is hier dan ook het tegenovergestelde van Nederland. Hier hebben de scooters dan ook plaats voor 3/4 personen en soms zie je ze zelfs rijden met een heel gezinnetje erop ;)!!

Mijn dagen verlopen momenteel dus weer met een bepaald ritme... Rond een uurtje of 10 kom ik mijn bedje uit. Na mezelf wat opgefrist te hebben ga ik lekker in het centrum ontbijten. Daarna ga ik opzoek naar een lift en breng ik de rest van de middag studerend door. Na de sessie keer ik terug naar het dorp en beloon ik mezelf met wat lekkers dat hier van zoet tot zout op straat te verkrijgen is. Na mezelf weer verwent te hebben keer ik terug naar mijn huisje, en ga ik in mijn hangmatje alle nieuwe indrukken verwerken of gezellig bij mijn buren chillen. Na een frisse douche in het begin van de avond en loop ik om te dineren weer richting het centrum. Het kleine centrum bestaat uit restaurantjes, reggea en live bars, een markt, straat eettentjes, 7/11 supermarktjes die 24 uur per dag open zijn, kleurrijke winkeltjes en dat allen in de openlucht!! Op elke hoek van de straat kom je weer bekende tegen en uiteindelijk vermaak ik mezelf de rest van de avond met alle gezelligheid die hier dag en nacht te vinden is!! Met een bigsmile van oor tot oor loop ik hier dus elke dag rond, en geniet ik van alle lachende gezichten die me terug groeten.... Want als je met een glimlach rond loopt, waar ter wereld je ook bent, zou je er eens op moeten letten hoeveel vriendelijke blikken je terug kan krijgen!! De moeite waard om eens te proberen... Ik word er in ieder geval helemaal vrolijk van ;)!!

Ik hoop dat jullie ondanks mijn zweverige gedachtegang, deze weblog toch weer met plezier hebben gelezen :)!! Super bedankt voor jullie interesse en ik wens jullie allen alvast een gezellige, liefdevolle en warme december maand toe... Lots of love xxxxxxxx

Zie mijn foto's op facebook....

  • 27 November 2013 - 15:43

    Marjan:

    Wat een mooi verslag weer! En wat goed van die cursus. Trots op je!! X

  • 27 November 2013 - 15:46

    Jurgen:

    wauw!!!

  • 27 November 2013 - 15:47

    Karen:

    wauw laura wat een verslag! echt heel leuk om te lezen wat je daar allemaal bezig houdt.. Als je rond 18 dec nog in Pai zit houden we even contact want misschien komen frank en ik dan wel even een dagje langs, wij zitten dan een weekje in chang mai! xx have fun

  • 27 November 2013 - 15:58

    Steffie:

    Niks 'zweverige gedachtegang', misschien was het allemaal wel voorbestemd, have fun en succes met je verdere ontwikkelingen ;-)....xxx

  • 27 November 2013 - 16:32

    Rieki Beerens:

    Laura, wat een prachtig verslag, hoop dat je, je hier helemaal in kunt vinden, succes met wat je allemaal doet!!!! Veel gr xx

  • 27 November 2013 - 17:53

    Tom Staarink:

    Heel mooi..!! genietze nog xx

  • 27 November 2013 - 18:10

    Wilma Strik:

    Hoi Laura,supermooi is Thailand,geniet ervan.dikke x.wilma

  • 27 November 2013 - 19:13

    Peany:

    Hee lau, goed bezig daar!! hier koud-regen-werk-druk druk-verplichtingen.... dusssss #jaloers# dus genieten!.en leer ze ;) xxx

  • 27 November 2013 - 19:25

    Dieneke:

    Hai Laura het is weer een interesant verhaal. Niet te zweferig worden he. Veel succes nog met je cursus en hopelijk kun je er hier ook mee verder. xxxx Mam

  • 27 November 2013 - 19:33

    Andre V Geffen:

    Relax. Take it easy..... Het is zo makkelijk gezegd!!!!

  • 28 November 2013 - 20:25

    Marion Staarink:

    Hallo Laura
    Wat leuk om je reisverhalen te lezen! En wat fijn dat je je talenten en dromen steeds beter leert kennen. Als je jouw verhalen leest krijg je zelf ook zin om zo'n mooie reis te maken!
    Groetjes Marion

  • 29 November 2013 - 16:08

    Lenneke:

    Fuck meis je bent echt letterlijk in het paradijs beland! En geen twijfel mogelijk, hoe dan ook voorbestemd. Wat mooi dat je in de leer mag van zo'n wijs man die dagelijks zoveel tijd voor je vrij maakt, heel bijzonder! Maar eigenlijk ook wel logisch wetende dat ie z'n tijd met zo'n mooi zieltje mag doorbrengen! Geniet lieve schat en stuur zo nu en dan van die fijne PAI vibes deze kant op! XXX

  • 29 November 2013 - 16:44

    Saskia V. Deijne:

    Hoi Laura,
    Wat een geweldig verhaal weer! En wat lijkt het inderdaad allemaal voorbestemd... Geweldig dat je jezelf zo kan ontwikkelen. Geniet ervan!
    Liefs saskia

  • 29 November 2013 - 18:32

    Sandra Rutten:

    wauw! Super om jouw verhaal te lezen! Tot wanneer blijf je in Thailand? 10 januari ga ik ook weer naar Thailand! Twee maanden terug nog in Bali geweest, love Asia!!! Geniet van je tijd daar! X

  • 29 November 2013 - 23:33

    Marian Van Leeuwen:

    Zo Laura, wat een mooie tijd heb jij daar. Als ik dat allemaal lees vind ik dat wij toch wel vijftig jaar te vroeg geboren zijn.
    Geweldig om zoveel verschillende culturen van mensen te mogen meemaken.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 01 December 2013 - 16:57

    Cor:

    Hoi Laura, heel leuk verslag om te lezen, wel veel tekst maar het leest als een boek. Heel veel plezier nog en succes met je cursus. Cor v. L.

  • 15 December 2013 - 16:14

    Larissa:

    Hee wat een mooi verhaal zeg. Jammer dat er n reis nodig ia om zoiets echt te ervaren.. zolang je weet wie je bent en bent wie je bent komen mensen die je verder helpen of mensen met veel overeenkomsten vanzelf op je af. Ik vind het een erg mooi verhaal laura en ik kan niet wachten totdat ik mijn studie af heb en zelf dez dingen niet alleen maar hoef te kezen van anderen. Reizen lijkt me prachtig om te doen en ik denk dat je er zeer wijs van kunt worden zodat je daar anderen mee verder kunt helpen.. wijsheden opdoen om alles voor iedereen alleen maar beter te maken is t mooiste wat er is lijkt me zo.. Heel veel plezier nog de komende tijd en ik hoop dat je meer van dit soort dngen mee mag maken! X

  • 29 December 2013 - 22:58

    Wendy En Antoon:

    Nou Lara dat is weer een heel verhaal, maar super mooi om te lezen hoe jij daar geniet. Veel plezier en maak er nog een prachtige tijd van. Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Laura

Actief sinds 08 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1095
Totaal aantal bezoekers 196402

Voorgaande reizen:

12 November 2009 - 30 November -0001

Mijn avontuurlijke trip!!

Landen bezocht: