Een gezellige tijd in Hikkaduwa! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu Een gezellige tijd in Hikkaduwa! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu

Een gezellige tijd in Hikkaduwa!

Door: Laura Strik

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Februari 2016 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Eenmaal met de trein aangekomen in Hikkaduwa, vond ik snel een grote goedkope kamer dat zo'n 20 meter van het strand af lag. In dit seizoen is het aan het westen van het land zowel overdag als in de nacht super heet en minimaal 30 graden. Er zijn hier veel leuke strandtentjes, restaurantjes en barretjes te vinden. Hikkaduwa is een dorpje waar travellers vaker terug komen. Het mooie witte strand is uitgestrekt, heeft heel fijn zand, enorme golven en is omringt door tropische bloemen en palmbomen. Ook werd ik getipt over een techno feestje dat weekend... Aaah cool, die zijn hier dus ook te vinden :). Je hebt hier bijna elke nacht de mogelijkheid om ergens aan het strand te dansen. Er hangt een vrolijk, gezellig en gemoedelijk sfeertje. Precies waar ik van hou ;)! De lokale bevolking weet wel wat feesten is en zo ondervond ik weer dat ze uiteindelijk overal in de wereld op een soortgelijke manier op stap gaan. En na een avondje uit, ben je ook meteen bevriend met het halve dorp ;)!

Ik was nog geen week in Sri Lanka en ik voelde mezelf eigenlijk al vanaf de eerste minuut thuis. In een korte tijd had ik al heel veel mensen ontmoet en werd ik op veel plekjes al herkent... Super grappig hoe snel dat gaat. De meeste mensen hebben hier een goede uitstraling... Als je hier met een glimlach rondloopt en je kijkt iemand aan, dan krijg je die smile drie keer zo breed terug. En ja een glimlach op het gezicht, maakt een mens nog mooier :)! Karma is hier belangrijk, wat je uitzend komt ook weer bij je terug... Alles wat we doen, zeggen of denken!! Een goede actie, gedachte, intentie of daad heeft van nature goede gevolgen. En slechte daden, acties of gedachtes hebben slechte gevolgen. En zo werkt het uiteindelijk met alles!!

Mijn favoriete strandtent in Hikkaduwa was een reggae bar waar je op een bedje in het water kon liggen, met lekker eten en fijne muziek op de achtergrond. Ik deed hier niet veel meer dan naar de zee staren, uit een kokosnoot drinken, vers fruit eten, een beetje zonnen, spelen in de zee met de hoge golven en vooral genieten... What a life what a life!! Moet wel bekennen dat ik me een beetje schuldig voelde wanneer ik in gesprek was met het vrouwtje dat mij pineapples verkocht. Ze vertelde mij dat ze dag in dag uit op het strand aan het werk is, in de bloedhete zon, zodat 1 van haar kinderen in de toekomst misschien kan gaan studeren. Mmm ja daar lag ik dan ff 5 maanden vakantie te vieren en was ik mijn ananas nog af aan het dingen voor 30 cent. Nou ja, om haar tegemoet te komen kocht ik elke dag maar wat fruit bij haar... Zodat ik in ieder geval nog een bijdragen kon geven aan haar dromen.

Ook in Hikkaduwa werd ik bevriend met local people. Bijzonder dat je mensen nog maar zo kort kent en tijd met ze doorbrengt, maar dat het voelt alsof je al jaren bevriend bent met elkaar. Iedereen is hier zo relaxt en stressloos. Ze lijken zich nergens zorgen over te maken en leven en genieten vooral in het moment... Heerlijk! Lange avonden hebben we op het strand doorgebracht onder het genot van het Sri Lankese drankje Arak en een muziekje. Uren lang wegdromen bij een kampvuur met een uitzicht op de zee. Het leven van een krab bestuderen, het strand zien veranderen van eb naar vloed. Sterren kijken tussen de palmbomen door en nachtvissen... Dit is dus een avond besteding van een Sri Lankees die aan de kust woont. Mmm ja dat is naar mijn idee beter dan op de bank hangen en tv kijken ;)! Elke avond is er ergens in het dorp wel wat te doen. One big paradise here... Ben nog maar zo kort aan het reizen, maar het lijkt alsof ik al weer maanden dit travel leven leid. Ik loop hier heel de dag door met een grote glimlach op mijn gezicht en ik heb veel lol in mezelf en met andere... :D!! Oooh dit leven geeft me zoveel inspiratie, positiviteit en kracht!! I love it...

Ik heb het gevoel dat ik aan een maand bij lange na niet genoeg tijd heb om alles van Sri Lanka te zien, als dat ik in gedachte had. Want ik was zo nieuwsgierig naar zo veel andere plekken... Na 5 dagen gezelligheid in Hikkaduwa besloot ik naar het zuidelijke kust plaatsje Mirissa te gaan. Het was moeilijk om uit dit dorpje weg te komen... Hoewel ik met mij tas al klaar stond om verder te reizen, werd ik letterlijk op elke hoek van de straat door iemand tegengehouden die ik eerder had leren kennen. Ik verliet dit dorpje uiteindelijk dagen later, dan dat ik in mijn hoofd had.

Terwijl ik in Hikkaduwa op de bus stond te wachten, kreeg ik een lift aangeboden van een lege taxi die op weg was naar het zuiden. En omdat ik vrij goed van vertrouwen ben, heb ik hier maar gebruik van gemaakt...

Bedankt weer voor het lezen :).

Liefs!!

Bijbehorende foto's http://www.peaceful-living.nl/weblog2

  • 11 Februari 2016 - 13:40

    Rinus Van De Wiel:

    jonge jonge waar ben jij toch mee bezig ,het is wel gewaagd lieve schat zorg dat je heel huids thuis komt.
    je bent mijn verjaardag zeker vergeten nu al weer 84 en het gaat allemaal zo snel ba bsa .doeiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Laura

Actief sinds 08 Okt. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 196439

Voorgaande reizen:

12 November 2009 - 30 November -0001

Mijn avontuurlijke trip!!

Landen bezocht: