Een nieuwe uitdaging... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu Een nieuwe uitdaging... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu

Een nieuwe uitdaging...

Door: Laura Strik

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Januari 2016 | Sri Lanka, Colombo

Jaaa.... Ik ga weer een nieuwe ontdekkingsreis maken :D!! Afgelopen maandag ben ik richting Sri Lanka gevlogen, om vanuit daar een aantal maanden door India en Nepal te gaan reizen.Voor mijn gevoel ben ik nog niet klaar in het interessante Azië en heb ik ontzettend veel zin om daar te overwinteren en om een nieuw avontuur aan te gaan.

Na mijn vorige reis door Zuid-Oost Azië, had ik binnen een mum van tijd weer een heel nieuw leventje op de rit. Hoewel ik alle zekerheden voor mijn reis los had durven laten, werd ik bij terugkomst beloond met een leuk huisje dat voldeed aan al mijn wensen. Ook vond ik een tijdelijke baan, die in deze periode perfect bij mij paste. Mijn doel na mijn vorige trip was vooral om de vrijheid van het reizen vast te blijven houden. Precies doen waar ik zin in heb en wat goed voor mij voelt! Zelf bepalen hoeveel en wanneer ik werk. Interessante ontwikkelingen doormaken, veel tijd in de natuur doorbrengen en nieuwe bijzondere mensen leren kennen. Dit is me dan ook naar tevredenheid gelukt ;)!

Vanuit de inzichten, dromen en ervaringen van mijn vorige reis, ben ik langzaam een eigen praktijk op gaan starten. Stap voor stap kreeg alles meer vorm en ontstond er Peaceful Living. Een praktijk voor energetische heling, bewustzijn en coaching. Mijn website heb ik van a t/m z zelf in elkaar gezet en een kamer in mijn huisje veranderde in een praktijk ruimte. Ik ben verder gegaan met het volgen van nieuwe energetische heling cursussen en daarnaast heb ik een opleiding tot bewustzijnscoach afgerond. Een aantal weken geleden heb ik zelfs een 10 daagse stilte retraite gevolgd, met de intentie om nog dichter bij mezelf te komen... Ook ben ik bewust minimalistischer gaan leven, wat ik als zeer prettig ervaar en wat zelfs een uitdaging is geworden. Deze manier van leven geeft mij meer vrijheid, minder stress en ik haal meer waardering uit "de kleine" dingen. Daarnaast heb ik ervaren dat je uiteindelijk alles op je pad kan krijgen wat je nodig hebt en lijk je meevallers zelfs op je af te kunnen roepen ;)!

Maar dan begint alles langzaamaan weer "normaal" te worden en komen de kriebels om weer te gaan reizen... Ik voel me dan ook weer zo vrij om voor een paar maandjes weg te gaan en ik heb hiervoor weer alle mogelijkheden gecreëerd. Tijdens deze reis ga ik de mijlbaan 30 behalen en krijg ik vanuit mijn omgeving met regelmaat de vraag of het niet eens tijd is om mezelf te gaan settelen i.p.v. mijn veilige leventje weer los te laten?! Dan krab ik mezelf wel eens achter mijn oren en vraag ik me ook af... "Ben ik nu nog niet gesetteld en laat ik weer alles los omdat ik telkens weer de behoefte heb om te gaan reizen en op avontuur te gaan? Of ga ik nog al te graag reizen en ben ik altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, omdat ik nog niet gesetteld ben?" Nou Ja, hoe dan ook heb ik heel sterk de behoefte om mezelf (spiritueel) te ontwikkelen en om mijn hartje te volgen. En ja die man en kinderen zie ik ook zeker in mijn toekomst... Maar zolang ze er nog niet zijn, pluk ik daar nog maar even de vruchten van ;)!

Mijn gevoel zegt dat ik weer uit mijn comfort zone moet stappen en in vrijheid mag gaan leven. Ik heb totaal geen behoefte om volgens "het boekje" te leven... De behoeftes om mijn status hoog te houden, carrière te maken, materialistisch en luxe te leven verdwijnen zelfs elke dag een beetje meer. Ik wil mijn leven niet laten leiden door wat het ¨systeem" of andere van mij verwachten... Ik wil mijn leven zelf kunnen creëren, en van mijn dromen werkelijkheid maken!! Vanuit eigen ervaringen geloof ik erin dat alles wat wij onszelf wensen en waar we behoefte aan hebben, ons toe kan komen. Als we maar helder hebben wat we willen, stapjes in de juiste richting zetten, kansen kunnen zien, los durven laten... En het belangrijkste is misschien nog wel dat we erop vertrouwen dat dit ons gaat lukken, als we hier zelf maar in geloven. Stiekem hoop ik met mijn levensstijl en gedachtegang, mensen te inspireren.... Vandaar ook deze blog en Peaceful Living!

Om deze positieve en vredige gedachtegang vast te blijven houden, wil ik dus inspiratie op gaan doen in Sri Lanka, India en Nepal. Het doel van deze reis is om mezelf en Peaceful Living verder te ontwikkelen en vanuit verschillende culturen en religies de wereld verder te ontdekken. In Sri Lanka ben ik van plan om een beetje te acclimatiseren en in de reismood te komen. In India wil ik een tijdje mee gaan leven in een community door middel van vrijwilligers werk. Dit om helemaal back to the basic te gaan en ervaringen op te doen voor mijn praktijk. En naar verwachting vlieg ik in mei vanuit Nepal weer terug naar Nederland... But I will go with the flow and see what comes on my way ;)!

Bedankt voor het lezen en super leuk als je mij gaat volgen...

Liefs Laura

  • 06 Januari 2016 - 16:47

    Dieneke:

    Ik ben heel trots op jou dat je deze reis weer gaat maken en hoop dat je weer veel ervaringen opsteekt.
    Heel mooi geschreven en fijn dat je het nu korter doet :-) :-)
    xxx Je Moedertje LVY

  • 06 Januari 2016 - 16:56

    Ome Jan En Tante Tonnie.:

    Wat een mooie onderbouwde samenvatting van ,waarom ik weer ben vertrokken!!
    Laura wij wensen jou alsnog veel gezondheid en geluk in 2016!!!
    En zoals wij het verslag hebben gelezen,kunnen we de rest gerust aan jou overlaten.
    Ga ervoor en zorg goed voor je eigen!!!!!!
    Groetjes,

    Ome Jan en tante Tonnie

  • 06 Januari 2016 - 20:41

    Mandy:

    Mooi stuk zus! Ben trots op je :) <3

    xxx

  • 06 Januari 2016 - 22:42

    Nancy:

    Mooi geschreven Laura. Heel veel plezier en geluk op reis! Veel groetjes Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Laura

Actief sinds 08 Okt. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 196438

Voorgaande reizen:

12 November 2009 - 30 November -0001

Mijn avontuurlijke trip!!

Landen bezocht: