Van de kust naar het binnenland van Sri Lanka... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu Van de kust naar het binnenland van Sri Lanka... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Laura Strik - WaarBenJij.nu

Van de kust naar het binnenland van Sri Lanka...

Door: Laura Strik

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Februari 2016 | Sri Lanka, Kandy

Andere halve week na mijn visum aanvraag voor India kon ik mijn paspoort naar de Indiase ambassade in Colombo brengen. Omdat ik niet in de drukte van deze stad wilde verblijven, ben ik mijn maat Shafy weer op gaan zoeken in Mount Lavinia. Met hem heb ik mijn dagen gevuld, tot ik mijn paspoort inclusief visa weer op kon gaan halen. Er werd mij voor vertrek sterk afgeraden om mijn aanvraag voor India buiten Nederland te regelen. Dit omdat je voor een visa langer dan een maand, persoonlijk naar de Indiase ambassade moet. Maar met een beetje tijd en moeite, had ik zonder problemen een visum voor 6 maanden in the pocket... Nou dat was eindelijk geregeld en nu kon ik nog twee weekjes genieten in het fijne Sri Lanka!

Het is hier in Sri Lanka zo ontzettend mooi. Het is een super groen, warm en tropisch eiland... Naast de mooie strandjes heb je vooral veel jungle... Overal waar je kijkt staan palmbomen en andere tropische planten. Bomen hangen vol kokosnoten en bananen. Het landschap staat volop in bloei en is begroeid met veel mooie bomen, planten en bloemen. Gekleurde vogeltjes vliegen in het rond en overal zie je koeien, honden, kippen en pauwen lopen. De Sri Lankese zijn erg lieve behulpzame mensen en vooral van alle glimlachen geniet ik enorm. Het geeft me een warm en liefdevol gevoel van eenheid. Je ziet tussendoor ook wel veel armoede, maar dat lijkt de bewoners niet in de weg te staan van hun geluk. Iedereen is ontzettend dankbaar voor wat ze wel hebben. Mensen helpen en zorgen voor elkaar en ze delen alles wat ze hebben! Een super inspirerend en mooi voorbeeld...

Ik voel me vanaf dag 1 super goed en heb ik me op elke plek uitermate goed vermaakt. En overal ligt nog de belofte om terug te komen... Wat geeft het reizen je toch een heerlijk gevoel van vrijheid. S'ochtend opstaan en kijken waar je zin in hebt. Ga ik vandaag verder reizen of blijf ik in dit plaatsje... Ga ik er een actieve en productieve dag van maken of doe ik het vandaag rustig aan? Meestal kijk ik vooral af wat de dag me gaat brengen, welke mensen ik tegenkom en welke plekken ik bezoek. Het enige wat ik echt “moet” en naar uitkijk is eten en ook dat is hier een genot..

Nu mijn visum voor India was geregeld, kon ik met de trein richting Kandy reizen. Het is heerlijk om met de trein te travellen... Ramen en deuren staan wagenwijd open om de hitte te compenseren, dus het waait lekker door de trein heen. Je kunt met je hoofdje buiten de deuren en ramen hangen om alles nog beter te bezichtigen. Je hebt een uitzicht op de mooie en groene natuur en je rijd tussen de bergen en kleine dorpjes door. Mensen wonen direct aan de rails en staan vrolijk de trein voorbij te zwaaien. Hoewel ik een 2e klas ticket had gekocht, vond ik een leuker plekje 3e klas. Ook in deze coupe werd elke centimeter benut en was ik de enige blanke in deze overvolle trein. Drie uur lang werd ik aangestaard door de locals... Soms word je daar wel een beetje ongemakkelijk van hoor.

Je krijgt hier gedurende de dag het ene naar het andere compliment, erg goed voor je ego maar soms word je wel een beetje moe van alle aandacht. Want ondanks dat ik alleen reis, moet ik echt moeite doen om alleen te kunnen zijn. De Sri Lankeze houden je maar al te graag gezelschap! En aangezien ik tijd voor mezelf erg waardeer en nodig heb, kon ik deze rust tot op heden nog niet helemaal vinden.

Eenmaal in kandy werd er van alle kanten aan me getrokken om guesthouses te bezoeken. Uiteindelijk vond ik een kamer vlakbij het grote meer in het centrum. Kandy zou het spirituele hart van Sri Lanka zijn, maar naar mijn idee ook erg toeristisch. In kandy heb ik de tempel bezocht, waar een tand van budha ligt verborgen. Ook bezocht ik hier marktjes waar je lekkere Sri Lankese snacks kon kopen zoals samos, vedas en rotti. Ik eet hier vooral veel rijst met een overheerlijke curry en de typische Sri Lankese maaltijd Kothu. Hoewel de stad een mooie ligging had, was het na mijn idee vooral druk met verkeer en kon ik mijn draai niet echt vinden hier. En omdat ik me in deze plaats niet echt thuis voelde, besloot ik na twee nachten weer door te reizen naar het dorpje Ella, in de hoop daar wat meer rust te vinden.

De treinreis naar Ella schijnt 1 van de mooiste treinreizen van de wereld te zijn. In mijn volgende verslag vertel ik je hoe ik deze trip heb ervaren.

Bedankt voor het lezen!!

Liefs... x

Foto' s http://www.peaceful-living.nl/weblog2

  • 03 Maart 2016 - 14:51

    Saskia Van Deijne:

    Klinkt prachtig srik lanka! Blijf genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Laura

Actief sinds 08 Okt. 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 196361

Voorgaande reizen:

12 November 2009 - 30 November -0001

Mijn avontuurlijke trip!!

Landen bezocht: